O BIEGU ZAPISY TRASY
REGULAMIN V RODZINNEGO BIEGU ŚW. MAKSYMILIANA
Sanok, 14 września 2024 r.
I CEL IMPREZY
- Popularyzacja biegania oraz nordic walking jako najbardziej powszechnych form aktywności ruchowej dostępnych dla każdej grupy wiekowej.
- Promocja aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.
- Promocja Podkarpacia i miasta Sanoka.
- Budowanie postawy fair play.
- Integracja społeczności sanockiej.
- Tworzenie środowiska sprzyjającego budowaniu więzi rodzinnych poprzez wspólne spędzanie czasu i zdrową rywalizację.
- Rozpowszechnianie idei i wartości, którymi żył św. Maksymilian Maria Kolbe.
II ORGANIZATOR
Rektorat św. Maksymiliana w Sanoku
III KONTAKT
Dyrektor Pielgrzymki: ks. Michał Kozak – tel. 723 404 313
Koordynator Pielgrzymki: Dorota Trudzik – tel. 509 309 861
Strona Biegu: maksymilian.przemyska.pl/bieg
E-mail: biegmaksymiliana@gmail.com
IV TERMIN I MIEJSCE
- Rodzinny Bieg św. Maksymiliana odbędzie się 14 września 2024 roku (sobota):
godz. 9,30 dla półmaratonu,
godz. 10:00 dla 2 km, 5 km i 10 km. - Start i meta biegu: plac przy kaplicy św. Maksymiliana w Sanoku, ul. Zagrody 10.
- Dystans do wyboru: 2 km, 5 km, 10 km lub 21 km.
- Trasy będą oznakowane i zabezpieczone.
V WARUNKI UCZESTNICTWA
- Własnoręczne złożenie podpisu pod oświadczeniem o zdolności do udziału w Biegu na własną odpowiedzialność. Oświadczenie zawiera deklarację, że uczestnik Biegu jest świadomy zagrożeń mogących pojawić się w związku ze startem w Biegu oraz, że jego stan zdrowia pozwala na udział w takich zawodach. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do stanu własnego zdrowia i związanej z nim możliwości uczestnictwa w Biegu, zawodnik zobowiązany jest we własnym zakresie zasięgnąć przed startem opinii lekarza.
- W przypadku osoby niepełnoletniej zgodę na udział w Biegu udziela opiekun prawny zawodnika podpisując odpowiednie oświadczenie.
- Zawodnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych dla potrzeb wewnętrznych organizatora imprezy, na wykorzystanie ich wizerunku w materiałach reklamowych i informacyjnych oraz na umieszczanie imienia, nazwiska, nazwy szkoły/firmy/klubu, roku urodzenia i miejscowości zamieszkania na publikowanych listach zawodników.
Karta zawodnika niepełnoletniego wraz z oświadczeniem opiekuna jest dostępna do pobrania TUTAJ – prosimy uzupełnić wszystkie dane z wyjątkiem numeru startowego.
VI BIURO ZAWODÓW
- Biuro Zawodów będzie otwarte 14 września (tj. w dniu zawodów) w godz. 8:00-9:30 w budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Sanoku (ul. Zagrody 1). Prosimy o punktualność – osoby, które pojawią się w Biurze Zawodów po czasie nie zostaną dopuszczone do Biegu!
Od godziny 9.15 wjazd na teren I LO będzie niemożliwy – jest to czas startu półmaratonu. - Zapisy w Biurze Zawodów możliwe tylko w przypadku wolnych miejsc.
- Weryfikacja zawodników, wydawanie pakietów i numerów startowych odbywać się będzie za okazaniem dowodu tożsamości (w wypadku uczniów i studentów, służb mundurowych, osób niepełnosprawnych – stosownej legitymacji). W przypadku osób niepełnoletnich wydanie pakietu i udział w biegu będzie możliwe za okazaniem zgody (oświadczenia) opiekuna prawnego w Biurze Zawodów.
- Numer startowy nie może być scedowany na innego zawodnika pod karą dyskwalifikacji.
VII ZAPISY I OPŁATY
- Zapisy trwają od 20 czerwca do 10 września 2024 r.
- Zgłoszenia przyjmowane są za pomocą formularza elektronicznego znajdującego się na stronie internetowej firmy mierzącej czas – TimeKeeper.
- Pierwszeństwo do otrzymania pełnego pakietu startowego mają osoby zweryfikowane przez firmę mierzącą czas!
- Wysokość opłaty startowej:
2km, 5km, 10km: 30 zł (pełnoletni zawodnicy), 15 zł (niepełnoletni zawodnicy)
21 km: 40 zł. - Dzieci poniżej piątego roku życia i dorośli powyżej 65 roku życia, renciści oraz osoby niepełnosprawne zwolnione są z opłaty startowej.
- Opłaty należy składać drogą elektroniczną.
VIII PAKIET STARTOWY
Każdy uczestnik otrzymuje pakiet, na który składają się:
- okolicznościowy medal na mecie,
- materiały informacyjne,
- worek na depozyt,
- numer startowy + agrafki,
- chip zwrotny mierzący czas – po dotarciu do mety należy zwrócić go do oznaczonych pojemników
- posiłek regeneracyjny po ukończeniu Biegu
- niespodzianka
Pełne pakiety gwarantujemy dla 250 zawodników.
IX POMIAR CZASU I LIMITY CZASU
- Pomiar czasu prowadzony jest z wykorzystaniem systemu elektronicznego.
- Oficjalnym czasem jest czas netto.
- Organizator określa limit czasu ukończenia Biegu – 180 minut
- Zawodnicy, którzy nie ukończą biegu w limicie, zobowiązani są do zejścia z trasy.
- Pozostawanie na trasie po upływie wyznaczonego czasu, jak również nie stosowanie się do regulaminu przenosi na uczestników odpowiedzialność stosownie do obowiązujących przepisów ruchu drogowego oraz Kodeksu Cywilnego.
- Zawodnicy skracający trasę będą zdyskwalifikowani.
X KLASYFIKACJA
Klasyfikacja OPEN kobiet i mężczyzn na każdym dystansie
Klasyfikacja osób niepełnosprawnych (I miejsce K i M na każdym dystansie)
Klasyfikacja służb mundurowych (I miejsce K i M na każdym dystansie)
Klasyfikacja najliczniejszej szkoły
Klasyfikacja OPEN kobiet i mężczyzn nordic walking
Kategorie wiekowe – Bieg 2 km:
K i M 5 – 5-7 lat
K i M 8 – 8-10 lat
K i M 11 – 11-13 lat
K i M 14 – 14-16 lat
K i M 70 – 70+
Kategorie wiekowe – Bieg 5/10/21 km:
K i M 17 – 17-19 lat
K i M 20 – 20-34 lat
K i M 35 – 35-49 lat
K i M 50 – 50-69 lat
K i M 70 – 70+
XI NAGRODY
- Każdy z zawodników, który ukończy Bieg otrzyma medal, a zwycięzcy w kategoriach zostaną wyróżnieni nagrodą w postaci statuetki.
- Zwycięzcy w kategoriach OPEN nie są nagradzani w kategoriach wiekowych. Nagrody nie dublują się.
- Gala rozpocznie się ok. godz. 13.00 w ogrodzie przy Kaplicy św. Maksymiliana (ul. Zagrody 10, Sanok). Na zakończenie każdy uczestnik, który odda czip mierzący czas weźmie udział w zabawie fantowej.
XII SZATNIE I DEPOZYT
- Szatnie i depozyt w Biurze Zawodów (budynek szkoły I LO, ul. Zagrody 1).
- Odbiór rzeczy pozostawionych w depozycie w Biurze Zawodów.
- Wydawanie worków z depozytu będzie odbywało się za okazaniem numeru startowego.
- Zagubienie numeru startowego przez zawodnika zwalnia organizatora od odpowiedzialności za pobranie worka przez nieupoważnioną osobę.
- Zabrania się pozostawiania w depozycie przedmiotów wartościowych.
XIII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Bieg odbędzie się bez względu na pogodę
- Bieg odbywa się przy zamkniętym ruchu ulicznym. Prosimy o zachowanie bezpieczeństwa.
- Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez opieki w trakcie imprezy.
- Organizator zastrzega sobie prawo wcześniejszego zamknięcia zapisów w przypadku wypełnienia limitu zgłoszeń lub z innych niezależnych od organizatora powodów.
- Przewidywany limit zawodników 250 osób.
- Organizator zapewnia podstawową opiekę medyczną na trasie i mecie Biegu.
- Numer startowy zawodnika winien być przypięty z przodu koszulki pod groźbą dyskwalifikacji.
- Nie respektowanie regulaminu może być powodem dyskwalifikacji zawodnika.
- Każdego zawodnika obowiązuje estetyczny ubiór sportowy i obuwie sportowe.
- Zabrania się startu zawodnikom będącym pod wpływem alkoholu bądź innych środków odurzających.
- Zabrania się używania na trasie Biegu jakichkolwiek pojazdów poza pojazdami organizatora.
- Uczestnicy mają obowiązek stosowania się do poleceń Policji, Wojska, Służb Medycznych oraz osób zabezpieczających trasę biegu.
XIV HARMONOGRAM
Planowany program V Biegu Rodzinnego św. Maksymiliana (sobota, 14 września 2024 r.):
8:00-9:30 – Biuro Zawodów (plac przy Kaplicy św. Maksymiliana, ul. Zagrody 10)
9:30 – rozpoczęcie Biegu modlitwą i start półmaratonu
9:45 – pozostali biegacze zbierają się na starcie na wspólną i rozgrzewkę
10:00 – start dystansów 2 km, 5 km i 10 km
13:00 – Gala Zwycięzców – nagrodzenie najszybszych zawodników, wspólny posiłek
Ostateczna interpretacja niniejszego Regulaminu należy do Dyrektora Biegu.
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu.
01.06.2024 r., Sanok
Dyrektor V Biegu Rodzinnego św. Maksymiliana
Michał Kozak