O BIEGU ZAPISY TRASY
VI Rodzinna Pielgrzymka Biegowa Św. Maksymiliana “Bieg na Maksa”
Sanok, 13 września 2025 r.
I CEL IMPREZY
- Popularyzacja biegania oraz nordic walking jako najbardziej powszechnych form aktywności ruchowej dostępnych dla każdej grupy wiekowej.
- Promocja aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.
- Promocja Podkarpacia i miasta Sanoka.
- Budowanie postawy fair play.
- Integracja społeczności sanockiej.
- Tworzenie środowiska sprzyjającego budowaniu więzi rodzinnych poprzez wspólne spędzanie czasu i zdrową rywalizację.
- Rozpowszechnianie idei i wartości, którymi żył św. Maksymilian Maria Kolbe.
- Rozpowszechnienie pamięci o historii Polski.
II ORGANIZATOR
Rektorat św. Maksymiliana w Sanoku
III KONTAKT
Dyrektor Pielgrzymki: ks. Michał Kozak – tel. 723 404 313
Koordynator Pielgrzymki: Dorota Trudzik – tel. 509 309 861
Strona Biegu: maksymilian.przemyska.pl/bieg
E-mail: biegmaksymiliana@gmail.com
IV TERMIN I MIEJSCE
- Rodzinny Bieg św. Maksymiliana odbędzie się 13 września 2025 roku (sobota), godz. 10:00 (9:30 dystans półmaratonu)
- Start i meta biegu: plac przy kaplicy św. Maksymiliana w Sanoku, ul. Zagrody 10
- Dystans do wyboru: 2/5/10/21 km
- Trasy będą oznakowane i zabezpieczone
V WARUNKI UCZESTNICTWA
- Własnoręczne złożenie podpisu pod oświadczeniem o zdolności do udziału w Biegu na własną odpowiedzialność. Oświadczenie zawiera deklarację, że uczestnik Biegu jest świadomy zagrożeń mogących pojawić się w związku ze startem w Biegu oraz, że jego/jej stan zdrowia pozwala na udział w takich zawodach. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do stanu własnego zdrowia i związanej z nim możliwości uczestnictwa w Biegu, zawodnik zobowiązany jest we własnym zakresie zasięgnąć przed startem opinii lekarza.
- W przypadku osoby niepełnoletniej oświadczenie i zgodę na udział w Biegu podpisuje opiekun prawny zawodnika.
- Zawodnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych dla potrzeb wewnętrznych organizatora imprezy, na wykorzystanie ich wizerunku w materiałach reklamowych i informacyjnych oraz na umieszczanie imienia, nazwiska, nazwy szkoły/firmy/klubu, roku urodzenia i miejscowości zamieszkania na publikowanych listach zawodników.
Karta zawodnika niepełnoletniego wraz z oświadczeniem opiekuna będzie dostępna do pobrania – prosimy uzupełnić wszystkie dane z wyjątkiem numeru startowego.
VI BIURO ZAWODÓW
- Biuro Zawodów będzie otwarte 13 września (tj. w dniu zawodów) w godz. 8:00-9:30 na placu przy plebani (ul. Zagrody 10). Prosimy o punktualność i uszanowanie wolontariatu.
- Zapisy w Biurze Zawodów możliwe tylko w przypadku wolnych miejsc i nie zamkniętej listy zawodników.
- Weryfikacja zawodników, wydawanie pakietów i numerów startowych odbywać się będzie za okazaniem dowodu tożsamości (w wypadku uczniów i studentów, służb mundurowych – stosownej legitymacji). W przypadku osób niepełnoletnich wydanie pakietu i udział w biegu będzie możliwe za okazaniem zgody (oświadczenia) opiekuna prawnego w Biurze Zawodów.
- Numer startowy nie może być scedowany na innego zawodnika pod karą dyskwalifikacji.
VII ZAPISY I OPŁATY
- Zapisy trwają od 20 czerwca do 8 września 2025 r.
- Zgłoszenia przyjmowane są za pomocą formularza elektronicznego znajdującego się na stronie internetowej firmy mierzącej czas – TimeKeeper.
- Pierwszeństwo do otrzymania pełnego pakietu startowego mają osoby zweryfikowane przez firmę mierzącą czas!
- Wysokość opłaty startowej 2, 5, 10 km: 20 zł (pełnoletni zawodnicy), 10 zł (niepełnoletni zawodnicy).
- Wysokość opłaty startowej 21 km: 40 zł
- Dzieci poniżej piątego roku życia i dorośli powyżej 65 roku życia, renciści oraz osoby niepełnosprawne zwolnione są z opłaty startowej.
- Opłaty należy składać drogą elektroniczną.
VIII PAKIET STARTOWY
Każdy uczestnik otrzymuje pakiet, na który składają się:
- okolicznościowy medal na mecie,
- materiały informacyjne,
- worek na depozyt,
- numer startowy + agrafki,
- chip zwrotny do pomiaru czasu
- posiłek regeneracyjny po ukończeniu Biegu
- niespodzianka
Pełne pakiety gwarantujemy dla 200 zawodników.
IX POMIAR CZASU I LIMITY CZASU
- Pomiar czasu prowadzony jest z wykorzystaniem systemu elektronicznego.
- Oficjalnym czasem jest czas netto.
- Organizator określa limit czasu ukończenia Biegu – 180 minut
- Zawodnicy, którzy nie ukończą biegu w limicie, zobowiązani są do zejścia z trasy.
- Pozostawanie na trasie po upływie wyznaczonego czasu, jak również nie stosowanie się do regulaminu przenosi na uczestników odpowiedzialność stosownie do obowiązujących przepisów ruchu drogowego oraz Kodeksu Cywilnego.
- Zawodnicy skracający trasę będą zdyskwalifikowani.
X KLASYFIKACJA
Klasyfikacja OPEN kobiet i mężczyzn na każdym dystansie
Klasyfikacja osób niepełnosprawnych (I miejsce K i M na każdym dystansie)
Klasyfikacja służb mundurowych (I miejsce K i M na każdym dystansie)
Klasyfikacja najliczniejszej szkoły
Kategorie wiekowe – Bieg 2 km:
K i M 5 – 5-7 lat
K i M 8 – 8-10 lat
K i M 11 – 11-13 lat
K i M 14 – 14-16 lat
K i M 70 – 70+
Kategorie wiekowe – Bieg 5/10/21 km:
K i M 15 – 15-19 lat
K i M 20 – 20-34 lat
K i M 35 – 35-49 lat
K i M 50 – 50-69 lat
K i M 70 – 70+
XI NAGRODY
- Każdy z zawodników, który ukończy Bieg otrzyma medal.
- Nagrody w poszczególnych kategoriach będą uzależnione od aktualnych możliwości finansowych Organizatora.
- Zwycięzcy w kategoriach OPEN nie są nagradzani w kategoriach wiekowych. Nagrody nie dublują się.
- Gala rozpocznie się ok. godz. 13.00 w ogrodzie przy Kaplicy św. Maksymiliana (ul. Zagrody 10, Sanok).
XII SZATNIE I DEPOZYT
- Szatnie w Biurze Zawodów.
- Odbiór rzeczy pozostawionych w depozycie (Biuro Zawodów) będzie znajdował się w okolicy mety i będzie miejscem wydawania rzeczy osobistych zawodników zapakowanych do worków (dostarczonych wcześniej przez organizatora).
- Wydawanie worków z depozytu będzie odbywało się za okazaniem numeru startowego.
- Zagubienie numeru startowego przez zawodnika zwalnia organizatora od odpowiedzialności za pobranie worka przez nieupoważnioną osobę.
- Zabrania się pozostawiania w depozycie przedmiotów wartościowych.
XIII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Bieg odbędzie się bez względu na pogodę
- Bieg odbywa się przy zamkniętym ruchu ulicznym. Prosimy o zachowanie bezpieczeństwa.
- Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez opieki w trakcie imprezy.
- Organizator zastrzega sobie prawo wcześniejszego zamknięcia zapisów w przypadku wypełnienia limitu zgłoszeń lub z innych niezależnych od organizatora powodów.
- Przewidywany limit zawodników 200 osób.
- Organizator zapewnia podstawową opiekę medyczną na trasie i mecie Biegu.
- Numer startowy zawodnika winien być przypięty z przodu koszulki pod groźbą dyskwalifikacji.
- Nie respektowanie regulaminu może być powodem dyskwalifikacji zawodnika.
- Każdego zawodnika obowiązuje estetyczny ubiór sportowy i obuwie sportowe.
- Zabrania się startu zawodnikom będącym pod wpływem alkoholu bądź innych środków odurzających.
- Zabrania się używania na trasie Biegu jakichkolwiek pojazdów poza pojazdami organizatora.
- Uczestnicy mają obowiązek stosowania się do poleceń Policji, Wojska, Służb Medycznych oraz osób zabezpieczających trasę biegu.
XIV HARMONOGRAM
Planowany program VI Biegu Rodzinnego św. Maksymiliana (sobota, 13 września 2025 r.):
8:00-9:30 – Biuro Zawodów (plac przy Kaplicy św. Maksymiliana, ul. Zagrody 10)
9:30 – rozpoczęcie Biegu modlitwą i start półmaratonu
9:45 – pozostali biegacze zbierają się na starcie na wspólną i rozgrzewkę
10:00 – start dystansów 2 km, 5 km i 10 km
13:00 – Gala Zwycięzców – nagrodzenie najszybszych zawodników, wspólny posiłek
Ostateczna interpretacja niniejszego Regulaminu należy do Dyrektora Biegu.
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu.
10.06.2025 r., Sanok
Dyrektor VI Biegu Rodzinnego św. Maksymiliana
Ks. Michał Kozak